-تنها-راه-توسعه-اقتصادی-کشورها،-علم-و-دانش-است

مسوولان و استادان انجمن علمی و فرهنگی جوانان نخبه در سمیناری علمی بر رشد و توسعه اقتصادی کشور، بر محوریت علم و مدیریت سالم تاکید کرده و می‌گویند که تنها راه توسعه اقتصادی کشورها، علم و دانش می‌باشد. 

به گزارش افغان نیوز؛ انجمن علمی و فرهنگی جوانان نخبه در کابل سمیناری را تحت عنوان " اقتصاد برای جوانان و دانشجویان جوان" برگزار نموده و می‌گویند که هدف از راه‌اندازی این سمینار، بلند بردن سطح آگاهی جوانان و دانش‌آموزان در مسایل اقتصادی کشور است. 

ظاهر سلطانی، استاد دانشگاه و مسوول برگزار کننده این سمینار گفت که مردم و کشورها زمانی به توسعه اقتصادی دست پیدا می‌کنند که ظرفیت و توانایی مدیریت از منابع را داشته باشند. 

سلطانی افزود که حمایت و تقویت تولیدات داخلی از سوی شهروندان کشور می‌تواند تسریع بخش در توسعه اقتصادی باشد. 

اسدالله سعادتی، معاون شورای عالی مصالحه ملی در حکومت پیشین در این سمینار گفت: به هر اندازه‌ی که نیروی کار در جامعه بیش‌تر باشد و این نیرو به صورت عملی وارد چرخه تولید و خدمات بازار شود، یک گام مهم در جهت رشد اقتصادی می‌باشد. 

سعادتی از جوانان و دانشجویان خواست که علم، دانش و حرفه کاری را فرا بگیرند تا در زمینه اشتغال‌زایی آماده باشند. 

از سویی هم، شماری از اشتراک‌کنندگان برگزاری چنین سیمینارها را در راستای بلند رفتن سطح آگاهی جوانان سودمند می‌دانند. 

رقیه احمدی، یکی از اشتراک کنندگان در این سمینار می‌گوید که برگزاری چنین سمینارها برای جوانان و نسل تحصیل کرده مفید می‌باشد و از حکومت سرپرست خواست که برای جوانان زمینه کار و اشتغال‌زایی را فراهم نماید. 

زهرا فروتن، یکی دیگر از اشتراک کنندگان در این سمینار می‌گوید که برگزاری چنین سمینارها برای جوانان سودمند است و زمینه فراهم شدن آموزش‌های اقتصادی برای دختران و پسران در راستای رشد اقتصادی خانواده‌ها مفید است . 

مسوولان و استادان دانشگاه در این برنامه به روی محوریت تفاهم و تحمل اقوام تاکید کرده و می‌گویند که افغانستان زمانی به خودکفایی و توسعه اقتصادی دست پیدا می‌کند که تفاهم و همدیگر پذیر باشند.
آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

  تنها راه توسعه اقتصادی کشورها، علم و دانش است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد